tisdag 4 oktober 2011

Hallå där Mini!

En syn vi har blivit vana att se i år.
Foto: Roger Nielsen


Martin Hansson har imponerat stort sen han kom från FCH tidigare under försäsongen. Inte minst med en hel del poäng. Det blev hela 5 st i premiären. Nu undrar vi givetvis hur Minis egna tankar går om laget, kedjan och poängligan?


1. Nu har du spelat lite matcher med laget. Dels Dm och träningsmatcher men även en seriematch. Vad är dina tankar om laget och hur tycker du själv det har gått?
-Tycker laget ser starkt ut, vi har bra målvakter och en bred trupp med många olika spelartyper.
Vi har spelat bra fram tills nu och då flyter det mesta på, laget kommer sättas på prov ordentligt den dagen då går lite tyngre, det är då vi verkligen måste visa hur starka vi är.
För egen del har jag kommit in i det mer och mer för varje träning och match och det börjar kännas som jag hittat min roll i laget.

2. Många har nog sett dig som framför allt en grovjobbare med stort taktiskt kunnande men i Å/K har du även gjort massor av poäng! Hur kan det komma sig? Vad är det som skiljer i din roll nu mot ex FCH?
-Min roll nu jämfört med i FCH är ganska annorlunda, där handlade mycket om att spela smart, ligga på rätt sida och täcka upp defensivt.
I FCH fanns det spelare som var betydligt bättre än mig på att producera framåt, så jag gjorde de jag var bäst på. Inget glamour jobb men jag trivdes.
I ÅK spelar jag i en femma som skall leverera framåt med väldigt duktiga medspelare. Jag är mer delaktig i speluppbyggnaden och spelar PP då är de naturligt att de trillar in lite fler poäng. Sen skall man ju inte underskatta självförtroendet man får av att göra poäng och att det är lite tuffare motstånd i Superligan :)

3. Vi har även dig att tacka mycket för vårt senaste nyförvärv Magnus Hallbäck! Du har spelat med bla honom. Hur tycker du ni har fungerat ihop i er femma och på vilket sätt kompleterar ni varandra?
-Det har fungerat bra, tyvärr har vi inte hunnit spela mycket mer än 2 perioder mot Lagan än, så det kommer bara bli bättre och bättre.
Han kompletterar vår femma genom att vi tänker innebandy på samma sätt, löpningarna och passningarna kommer där man förväntar sig dem. Vilket gör att vi kan få bra tempo på allt vi gör.
Dessutom gynnar det ju att han har en fruktad backhand eftersom vi saknar en högerfattad forward :)

4. Du har gått upp i poängligans topp. Kommer du vara kvar där hela säsongen och utmana bla Brennet med flera om totalsegern?
-Nej, det var en skön start och givetvis hoppas jag kunna fortsätta leverera lite poäng men totalsegern kommer jag nog inte ha något att göra med. Däremot vore de kul att hjälpa Brennet att ta hem den.

Vi tackar Mini och önskar honom lycka till med fortsättningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar