söndag 9 oktober 2011

Micke Wibergs tur




Micke firas efter ett mål mot Höllviken.
Foto: Ronny Olander


Idag har turen kommit till Michael Wiberg. Micke är en av dom yngre spelarna i truppen men som ändå varit med länge. Han är en hårt jobbande tvåvägscenter med mycket speed i benen. Frågorna kommer från Fidde Johansson.

1. Vad har du för förväntningar på säsongen?
- Jag har inte så många förväntningar, bara att vi ska vara med i toppen av serien och att jag ska ha fruktansvärt kul!

2. Hur många poäng siktar du på att få ihop i år?
- Hade haft en hel hög med poäng om bara Jon ”Örkelljunga safari älg” Strömberg hade gjort mål på mina passningar, Skämt åsido (egentligen inte). Jag bryr mig inte om hur många poäng jag gör, så länge min femma spelar bra och producerar som vi kan och ska göra. Dock att få göra ett mål eller två är alltid kul.

3. Hur känns de att bli kallad Jammal, ett sådan vackert smeknamn?
- Det känns bra! Är hedrad att få bära ett sådant karakteristiskt smeknamn och jag har mitt orakade ansikte att tacka det för samt lagkamraternas ”grymma” fantasi.

4. Hur många år har du nu spelat i Å/K, du är en av de mer trogna i föreningen fast din unga ålder?
- Ja, det är några år. Hur många? Ingen aning, 9-10 kanske, men det flyter på.

5. Vad har du satt upp för mål inför denna säsongen?
- Jag är ingen kille som planerar, så det här med vilka mål jag har är inte genomtänkt. Målen är att jag ska bli en mer komplett spelare och reta Jon minst en gång per träning.

6. Vilka lag ser starka ut och tror du kommer vara med och slås i toppen?
- De lag som jag har koll på är Åstorp och Södra dal, men tror också Malmhaug (vad dem nu heter) och Gårdarike kommer vara med och slåss om topp placeringarna.

Vi tackar Micke och önskar honom lycka till i år!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar