tisdag 4 oktober 2011

Fidde Persson

Fidde i sin nya omgivning
Foto: Ronny Olander

Idag är det dax att presentera en nygammal spelare. Det är Fredrik Persson som är tillbaka efter en tvåårig sejour i Falcons. Fidde som är en väldigt snabb och fysisk back med ett enormt fighterhjärta. Han kommer framför allt stärka upp i defensiven men har även ett mycket bra skott som vi hoppas få se i år. Vi ställde några frågor till Fidde.

1. Vad fick dig att komma tillbaka till Å/K?
-Det passa mig perfekt med lite kortare resor o mindre träningar! Ja var rätt trött på bandyn i slutet av förra säsongen! Sen framförallt är det min moderförening och att Conny o några spelare som jag lirade med innan jag lämnade kom tillbaka! Sen är det intressant satsning med många yngre o duktiga spelare som man förhoppningsvis kan lära något!

2. Har du utveklats i Falcons tycker du?
-Ja det tycker jag definitivt jag har! Nog blivit en mer stabilare spelare!

3. Vad tror du blir den största skillnaden nu mellan allsvenskan och div 2?
-Det är nog framförallt tempot! Det går så mycket snabbare!

4. Vad tror du om årets Å/K?
-Jag tror vi kan bli ett bra lag när alla hittat sina roller! Att vi blir bättre o bättre ju längre serien går! Det är en spännande mix med rutin o yngre lovande killar!

5. Du har fått spela i en väldigt namnkunnig och rutinerad kedja. Vad kan du tillföra där?
-Ja det kan man lugnt säga att jag har! Min styrka är defensiven så det är nog där jag kommer tillföra mest bland alla poänggörare i den kedjan!

6. Vem kommer vara mest utvisad i år? Du eller backkollegan Mackan P?
-Definitivt bedan;), nä tror nog det blir jag....Hahaha

Vi tackar Fidde för svaren och önskar honom lycka till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar