torsdag 6 oktober 2011

Magnus Hallbäck

Magnus ifrån Lagan matchen.
Foto: Ronny Olander


Det finns nog ett antal som tog sig ner till hemmapremiären och undrade var Magnus Hallbäck tog vägen. Vi har kollat hans skadestatus. Men även lite frågor i allmänhet om hans intryck än så länge.

1. Vi såg dig mot Lagan men inte i premiären. Vad va det som satte stopp för spel?
-Jag har fått ont i båda fötterna. Där jag på den ena har en inflammation i hälsenan, och den andra bara varit överbelastad.

2. Du har hunnit med några träningar med laget nu. Hur tycker du det funkar i din kedja?
-Vi har inte spelat alltför mycket ihop än. Men de andra har det funkat bra för tycker jag, men själv har jag en bit kvar tills jag är nöjd.

3. Vad är ditt intryck av laget i övrigt?
-Jag är överraskad måste jag säga. Det finns många duktiga spelare, både bland de yngre, och äldre..:) Och alla verkar ha en bra inställning till träningar och allt annat.

4. Hur trivs du i föreniningen?
-Jag trivs bra, men det kan nog bli bättre med tiden när jag tränat och spelat fler matcher.

5. Mini snackar om din berömda backhand! När får vi se den på banan igen?
-Haha, ja när man spelar med rakt blad som jag gör så blir det lättare att skjuta med backhand. Samtidigt blir mina skott på rätt håll lite lidande. Men eftersom jag inte skjuter så mycket ändå, så spelar jag hellre med rakt blad.
När jag kan vara tillbaka är lite osäkert än så länge. Foten känns dock mycket bättre, så vi får se.

Vi tackar Magnus och hoppas att fötterna blir bra fort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar