onsdag 19 oktober 2011

Stafetten med Jon


Jon tar i under Båstad outdoor open.
Foto: Henric Berggren

Idag har turen kommit till den alltid lika glada Jon Strömberg. Jon som under försäsongen har skolats om till back.

1. Hur tycker du det funkar nu när du spelar back?
-Jo, jag tycker det fungerar bra. Men det finns fortfarande saker som jag måste bli bättre på. Skjuta och bibehålla bolltempot, men det går på rätt håll tycker jag.

2. Stämmningen är ofta på topp hos dig. Är du alltid en så positiv människa?
-Utanför plan är jag i princip alltid en positiv person. Men på plan när adrenalinet pumpar kan jag gnälla en eller två ggr för mycket. Men mina vänner i "femman" brukar ha överseende med detta. Tror inte dem vågar annat!;)

3. Hur tycker du att laget fungerar?
-Laget fungerar bra nu. Men kommer att fungera betydligt bättre om några matcher när vi spelat in oss. Vi är ett helt nytt lag. Och än så länge är det bara jag och Hallbäck med landslagserfarenhet, men man får försöka anpassa tempot med dem man spelar. Men både Mini, Mackan, Brännnnedd och Fidde anpassar sig och hänger med ganska bra. Trots att de kommer från korpalag;)
Allvarligt talat så har vi en mycket bred trupp med en härlig blandning.
Många av oss yngre kommer slå igenom kraftigt i år.

4. Vem vinner poängligan av dig och din bror?
-Min bror vinner den. Utan att tveka. Han har ett jäkligt bra skott och två fantastiska föräldrar. Han har allt!

Vi tackar Jon och önskar honom lycka till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar