tisdag 11 oktober 2011

Hallå där Daneborn

Daneborn med focus inför en straff.
Foto: Ronny Olander

Jonas Daneborn är en av dom mer rutinerade spelarna i truppen. Dessvärre drog han på sig en skada efter första period i premiären. Vi ställde några frågor till honom om hans syn på saker och ting så här långt.

1. Du har tyvärr fått se stora delar av dom två inledande omgångarna från bänken pga din skada. Hur tycker du det sett ut?
-Det känns som vi e stabila framförallt bakåt, sista matchen var ett styrkebesked då vi inte presterade på topp men ändå lyckas bärga tre tunga poäng.
Det är viktigt att vinna sådana matcher. Det är positivt att vi har sex poäng efter två matcher trots att det fortfarande finns mycket att förbättra och slipa på.

2. Några saker du tycker vi kan bli bättre på?
-Vi kändes väldigt passiva inledningsvis sist, vi är väldigt disciplinerade i båset men det får inte gå ut över aggressiviteten. En klyscha men det finns alltid saker att förbättra och det kommer vi göra när vi växer in i serien.

3. Du har varit i Å/K ett antal år nu och spelat med olika "lag". Hur tycker du årets upplaga står sig?
-Vi har haft otroligt bra lag i olika säsonger. Vi var ruggigt starka under klättringen från fyran till tvåan på två år
Årets upplaga är en av de bättre jag spelat med under min tid i ÅK och det känns grymt kul att få vara en del av det efter förra årets jag vet inte vad.

4. Hur är det med din skada? När siktar du på comeback?
-Det känns bättre men jag vågade inte chansa mot Malmö sist. Förhoppningsvis är jag PP aktuell till fredag och kanske kan jag även känna på ett par byten.
Jag hoppas vara tillbaka till omgång 4 fullt ut.

Vi tackar Jonas och hoppas han blir frisk snart.

1 kommentar: