onsdag 5 oktober 2011

Fredrik Johansson





Idag har turen kommit till Fredrik Johansson. Fidde är en av dom träningsflitigaste i truppen men har även ett mycket fint skott. Frågorna är ställda av Filip Loman.

1. Hur tycker du det har sett ut under vår försäsong, hur har det känts själv och hur har laget jobbat under försäsongen?
-Jag tycker de ser mycket ljust ut från alla hållen. Laget har ju fått en massa förstärkningar sen förra säsongen när man spela i div 1. Både rutinerade spelar från de högra divisionerna och även massa juniorer som kommer underifrån, spelade med dessa under u-laget förra säsongen och de imponera starkt på mig. Med Conny i spetsen har närvaron och träningarna varit mycket bra, vi ser starka ut efter den tuffa sommaren med mycket spring och även den tuffa brottningen med Göran.

2. Hur ser du på division 2 i år, vilka lag kommer slåss om seriesegern?
-Ska jag vara ärlig har jag ingen aning om något av de andra lagen mer än Gårdarike där jag har inside info. De har imponerat på mig på försäsongen i alla fall. Sen vet vi alltid att Malmölagen är starka och att derbyn här uppe kommer alla vara tuffa. Men jag tror på oss själva och en topp tre placering är rimlig.

3. Hur känns det att vara lagets egen Eric Saade?
-Jo, vad ska man svara på den, jag känner mig stolt, fast jag varken sjunger så bra eller kan dansa som han. Nu undrar alla "va fan?" De är så att har man gått i parallellklass med Saade och där efter fått smeknamnet av en viss ”Loman Magic”

4. Jag kommer ihåg när vi spela i juniorlaget och du öste in mål, då körde du ofta "flygplanet" som målgest. Var har denna kungliga målgest tagit vägen?
-Det var längesen den användes, kanske borde damma av den och bjuda publiken i borgen på de som har missat den. Får skylla på att de har varit snålt med mål på sistone.

5. Har du några speciella mål för säsongen, något ovanligt mål som du kan dela med dig av?
-Jag kan ju börja med att säga att jag har lagt av med dömningen så jag går 100 % för innebandy i år. Försöka träna flitigt och ha bästa närvaro i laget så tränaren alltid kan räkna med en och lita på en. Som mål vill jag få chansen i a-laget och försöka ta en plats bland de kedjorna som är uttagna till matcherna. Annars blir de mest u-lags lir känns det som just nu, där man får kämpa och göra de bästa man kan ifrån sig så man kommer upp i a-truppen.

6. Sista frågan blir, hur många klubbor ska du spela med i år?
-Haha, de e bra fråga. Med noggrann uträckning så skulle de bara behövas två eftersom flexen i klubborna ofta blir mjukare med tiden. Efter halva säsongen brukar de vara läge att skaffa sig en ny, jag är väldigt glad för massa färger på klubban, men de är ju inte hur snygga de är som räknas utan hur bra man kan hantera den, inte sant Jonte? PS, ingen som behöver en icke använd klubba?

Vi tackar Fidde och önskar honom lycka till i år.

1 kommentar:

  1. Hahaha tur att du har både snygga klubbor och vet hur man ska hantera dem ;)

    SvaraRadera