måndag 5 september 2011

Stafettintervju med Jonas


Idag startar vår nya serie med intervjuer där spelarna själva får ställa frågor till näste man. Först ut är en trotjänare i ÅKIBS. Jonas Nilsson.

1. Du har varit med länge nu och varit klubben trogen (förutom ett år i Falcons) trots din unga ålder. Hur känns denna upplagan av ÅKIBS tycker du?
- I år kommer vi ha ett slagkraftigt lag, vi har bra kombination mellan rutin och löpvilja, kommer nog överraska en del! Även juniorerna har visat att de är hungrigaa-laget!

2. Hur tycker du försäsongsupplägget har varit?
- Även försäsongen har haft en bra kombination, vi började med löpning därefter brottningsträning, vi har blivit hårdare, det kommer märkas på plan! Inne i fas 3 nu och slipar på offensiven, defensiven känns trygg!

3. Vilka kvalitéer har du själv som innebandy spelare?
- Är inne på mitt 13e år i Å/K tröjan så det gör mig till en av de mer rutinerade spelarna i laget, så vi både vunnit serier innan och även kvalat. Annars ska jag bidra med tuffhet, vi ska alltid stå på oss!

4. Vem från laget kommer överraska publiken och varför?
- Jag är helt övertygad om att DJ (Daniel Johnsson) kommer överraska både mig själv och publiken, då han är snabb i vändningarna P15 killarna kommer även de att överraska, fast då i u-laget.

Jonas har valt att skicka pinnen vidare till ett av våra nyförvärv. Vem det är får ni snart se!
Tack för svaren och lycka till i år!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar