måndag 19 september 2011

Jonas Daneborns tur





Idag är det Jonas tur. Han är en av våra åldermän med väldigt mycket rutin. Men även känd för sitt mycket fina spelsinne. Frågorna kommer denna gången från Marcus Pålsson.

1. Hur ser du på årets säsong?
-Den ser spännande ut med många meriterande nyförvärv och hemvändare men också en hel drös yngre otroligt lovande spelare.

2. Tror du Conny hittat din position i laget nu när du spelar center igen?
-Nja, vi har väl spånat lite på om jag kanske ska stå i mål i premiären men frågan är om knät håller för det. Skämt åsido så kan jag inte uttala mig om vad El Generale vill men jag är smickrad att han litar på att jag klarar att spela på olika positioner men får jag välja trivs jag nog bäst som center även om det har varit skoj att spela back på försäsongen.

3. Du har sett het ut på sista tiden. Kan detta bli din första skadefria säsong på länge?
-Skulle det bli det är det nog första sedan 2001, men visst känns det bra att ha varit med från början i år och verkligen kunnat köra på. Detta plus att jag har börjat våga ta mer avslut och även se att bollarna faktiskt trillar in när man skjuter stärker självförtroendet och då blir det rätt bra. Jag hoppas kunna vara med och bidra hela säsongen.

4.Jag har sett ditt klubbfodral. Hur mycket tjänar du på innebandyn?
-Jag diskuterar inte mitt kontrakt offentligt.

Vi tackar och önskar som vanligt lycka till i år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar