torsdag 15 september 2011

Antons tur

Anton Andersson är tillbaka i Å/K.

Idag har turen kommit till Anton Andersson i staffettintervjun. Anton som kommit tillbaka till Å/K efter en utflykt i både Röke och Åby. Frågorna kommer från Andre Möller.

1. Vad fick dig att välja Åstorp denna säsongen?
- Inför denna säsongen så hade jag inte så mycket tankar kring innebandyn. Men när Conny ringde och berättade att han skulle återvända till ÅK och vilka planer han hade så var det inte mycket att fundera över. 

2 Vem tror blir Å/K:s viktigaste spelaren i år och varför?
- Det finns två spelare som jag tror kommer utmärka sig lite mer än resten. Det är Brendheden som kommer bomba in massor av mål och vår trygghet där bak, Andy som sällan gör en dålig match.

3.Vad är dina styrkor och svagheter som spelare?
- Min svaghet är helt klart att jag lätt blir negativ och tappar tron på mig själv, vilket jag ska förbättra i år. 
Min styrka är nog lite av varje. Vet inte om jag utmärker mig på något särskilt men är överlag en bra spelare.

4. Du är trots allt en av de äldre spelarna med en del rutin, hur tänker du kring det och vad kan du hjälpa de yngre oerfarna spelarna med?
- Haha. Känner mig inte riktigt som en av de äldre, men antar att jag har samlat på mig en del rutin. Märker det nog mest i att jag har blivit bättre på att styra mina medspelare. Jag hoppas att jag kan lära ut något till dem yngre. För Åstorp har många riktigt bra yngre spelare.

Vi tackar Anton och önskar honom lycka till.

1 kommentar: