måndag 26 september 2011

Hampus Olsson i staffetintervju.


Idag har turen kommit till Höganäspågen Hampus Olsson som spelar sin andra säsong i Å/K. Frågorna kommer från Jonas Daneborn.

1.Du bor i Höganäs och pendlar till träningarna, har du körkort?
- Nej det är tyvärr en av grejerna jag legat på latsidan med dumt nog. Men det är på gång!

2. Du spelar i landslaget i Australiensisk Fotboll. Hur får det ihop allt tidsmässigt?
- Det får jag inte, en av anledningarna till att det gått som det gjort med körkortet. Annars har det klaffat ganska bra med att kombinera innebandy- och fotbollsträningarna på olika dagar.

3. Vad fick dig att välja ÅK när du bytte klubb?
-Inför förra säsongen var min tanke att lägga av helt med innebandyn. Hade inte jättegott om pengar med tanke på Australienresan, gick fortfarande i skolan och eventuell flytt hemifrån. Men i slutet på juli, början på augusti någon gång fick jag ett samtal från ÅKs förra tränare och berättade att han var intresserad av att se mig provspela. Visste inte mycket om ÅK då förutom att dem spelade i Div. 1 och chansen att gå från en klubb i lägsta serien till ÅK kommer inte ofta. Att jag bestämde mig för att spela berodde även mycket på att Andy också gått från Höganäs till ÅK samma säsong.

4. Vad tror du om din och lagets säsong?
- För min egen del kommer denna säsongen innefatta det mesta. Tror det kommer bli den tuffaste men roligaste och mest lärorika säsongen någonsin för mig. Man får verkligen kämpa för sin plats i A-laget i år. Med den blandningen vi har i laget med rutin och erfarenhet kontra "lammkött" som mig själv tror jag att vi bara blir bättre och bättre ju längre säsongen lider. Så vi kommer helt klart vara ett starkt lag som slåss om placeringarna i toppen!

5. Många tjejer grät när pagefrisyren rök, varför detta tuffa beslut??
- Blev ovän med barberaren under en frisering. Som minne av pagefrisyen hängde jag upp två tavlor/affischer av mig själv i vardagsrummet.

6. Vad är det pinsammaste du gjort på en innebandyplan?
- Har inte spelat innebandy så länge så har inte hunnit med att göra något pinsamt. När jag kommer upp i lika många säsongen som Daneborn lovar jag att jag har ett svar på frågan.

7. Hur jobbigt är det att dela bil med Andy och hans egensinniga beteende??
- Säsongen i Höganäs med Andy var nog en bra uppvärmning, man fick förbereda sig lite vad som komma skall. Efter någon månad i samma bil så lärde man sig att leva med det.

8. Varför nummer 24?
- Har haft nummer 11 innan men det var tydligen någon Marcus som valde det före mig.

9. Vem e din största förebild inom innebandyn?
- Ärligt talat ägnar jag inte mycket tid åt innebandy annat än åt mitt eget lag. Så jag har inte direkt någon förebild.

10. Vad är ditt mål med innebandyn?
- Som sagt var min tanke inför förra säsongen att lägga av men har verkligen fått mersmak för innebandy sen jag började i ÅK. Har funderat lite över detta, vad jag verkligen har som mål men har inte kommit fram till något konkret. Målet för detta året är att fortsätta utvecklas, ta plats i A-laget och få vara med när vi står som seriesegrare i slutet av säsongen!

Vi tackar Hampus och önskar honom lycka till i år.

1 kommentar: