måndag 19 september 2011

Magnus Hallbäck klar för herrlaget!






Vi är mycket glada att kunna presentera vårt senaste nyförvärv Magnus Hallbäck. Magnus är den spelare som gjort 7:e flest matcher i Elitserien/SSL genom alla tider. Hela 391 st med 491 poäng som facit. Han har även representerat Sverige i 14 landskamper där han gjort 7 poäng.
Läs om Magnus imponerande statestik här!

Vi har ställt några frågor till Magnus!
1. Välkommen till klubben! Men vad var det som fick dig att välja Å/K IBS?
- Mini, som jag spelat med i FCH frågade om jag va sugen, och just då kändes ryggen ok. Så jag bestämde mig för att testa och se om ryggen håller, och efter en träning kan jag iaf säga att den gjorde det. Sen känner jag även Brendheden och några andra i laget sedan tidigare, så det bidrog väl lite också.

2. När du spelade i FC Helsingborg hade du stora problem med ryggen. Har du blivit av med dom problemen nu?
- Ja det känns som det. Jag är fortfarande lite stel och så. Men som sagt, så får jag känna lite på det nu i början.

3. Du har spelat många säsonger i högsta ligan. Vad är det som skiljer mest nu när du ska spela i div 2?
- En hel del antagligen. Det borde väl vara tempot, och skickligheten individuellt, även om det säkert finns några skickliga spelare i division 2.

4. Vad vet du om laget i övrigt? Några spelare du känner sedan tidigare?
- Jag kan inte påstå att jag vet så mycket om just laget, eller klubben, mer än att det va ett tufft år i division 1 förra året.
Mini och Brendheden känner jag sen tiden i FCH, även Malm. Daneborn har jag spelat med tidigare och Daniel Kristiansson har jag mött en del när vi va yngre.

5. Vad är din personliga målsättning? Vilken målsättning ska laget ha tycker du?
- Mitt första mål är bara att kunna träna och spela innebandy just nu, och hjälpa laget på bästa sätt. Sen vill jag träna så mycket jag kan, för att komma i form så snabbt som möjligt.
Lagets borde väl vara att hamna i toppen av serien skulle jag tro. Känner inte till de andra lagen så väl, men det känns som om vi har ett bra lag.

6. Det finns många bra innebandyspelare men vem är den bästa du har spelat med både i landslag och klubblag?
- Oj, den är nog omöjlig att svara på. Jag har spelat med en hel del bra spelare. Men måste jag välja en, så väljer jag min radarpartner från Warberg, Mikael Holmer.

Så här säger tränare Conny Camper om Magnus:
"En fantastisk spelare och förebild! Meriter som få kan matcha i hela innebandysverige! En värvning som helt följer vår strategi. Vill ha en första femma som är erfarna och där bakom många unga hungriga spelare från kommunen eller närområdet! Magnus Hallbäck kommer vara en stor förebild för dem yngre. Ska bli oerhört kul och spännande att få jobba med honom"

Några fler röster om Magnus.

Glenn Stjernkvist (sportchef FCH): "Magnus Hallbäck kommer framförallt att bidra med rutin och kompetens till Åstorp/K. En lojal spelare som alltid levererar det förväntade. Magnus Hallbäck och hans spelskicklighet kommer alltid att vara saknade på Idrottens Hus i Helsingborg."

Vidar Jonsson(tränare FCH): "Hallbäcks tre signum Snabbhet, spelsinne och klokhet! Håller bara ryggen kommer han bli en attraktion i div 2! Det räcker han kommer upp i 50% så kommer han bli en succé!!"

Tobias Blixt (skånsk innebandylegend): "En grym värvning. En superkille både på och utanför planen."

Alexander Nede (zorrokungen från FCH): "En av de bästa genom tiderna i svensk innebandy"

Henrik Brendheden (kapten i Å/K): "En mycket rutinerad o klok spelare med ett grymt spelsinne. Han gör sin omgivning bättre o är väldigt lätt att spela med. En grym kille att ha i laget. Både på plan men även utanför planen med all sin rutin.."

Martin "Mini" Hansson: "En riktig innebandylegend! Extremt klok spelare, både offensivt och defensivt, med grymt spelsinne. En bra påg även utanför banan och det skall bli väldigt roligt att spela med honom igen."

Vi önskar Magnus välkommen och lycka till i föreningen.

2 kommentarer:

  1. Härligt!

    Man ser bara mer och mer fram emot seriestarten! :)

    SvaraRadera
  2. Oj inte dåligt. Ska bli så roligt när serien kommer igång. Länktar

    SvaraRadera