onsdag 30 november 2011

Hallå Daneborn

Foto:Ronny Olander

På Söndag har herrlaget en svår bortamatch mot Gårdariket. Vi ställde några frågor till Jonas Daneborn.

1. Vinst senast mot Falken! Varför vann vi tycker du?
- För att vi är ett bättre lag och fokuserade på att spela istället för att tjaffsa. Som vanligt också för att första femman gör målen.

2. Gårdariket borta på söndag. Det ryktas om att du spelat ihop med några av deras spelare. Vad vet du om dom som lag och individuellt?
- Som lag inte ett dugg mer än att de verkar vara väldigt duktiga offensivt. Jag har spelat ihop med Hassing och Povoa. Hassing är stor stark och producerar mycket poäng. Han var vass på köksvägen förr vet jag. Povoa är en liten kvick spelare som då alla fall verkligen hade näsa för målet.

3. Du är väldigt flitig i närvaro statistiken, hur känns kroppen?
- Jag gillar att spela och träna och är på plats om jag inte är skadad. Kroppen känns bra men jag sliter lite med självförtroendet just nu vilket verkligen har avspeglat sig de sista matcherna men det är bara att gnugga på så hoppas jag det släpper.

4. Vilken är din drömsexa bland alla du spelat med?
- Grymt svårt, men målvakt får bli Jörgen Lea (Finspång) Backar Jimmy Lindblom (Warberg) Kalle Ramlöv (Finspång). Sen spelade jag center mellan Marc Lundberg och Mattias Helgesson i FCH och det kändes ju rätt ok.

Vi tackar Jonas för svaren och önskar honom lycka till framöver.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar