tisdag 22 november 2011

Jens Vighagen



Jens är ett bekant ansikte för dom som följt Å/K dom senaste åren. Han spelade här säsongen 09-10. Sen förra året är han tillbaka i Landskrona som han kom ifrån. Han representerar nu Falkens IBF. Vi har givetvis passat på att ställa några frågor till honom inför mötet på fredag.


1. Hur har det sett ut för er i säsongsstarten? Är ni nöjda/besvikna?
- Vi är väl mer eller mindre nöjda, vi har tagit poäng där vi ska ta poäng kan man säga. 


2. Det är ditt andra år i Falken. Hur stor skillnad är det från förra året till detta årets trupp?
- Denna säsongen tappade vi fyra av våra bästa spelare (tillbaka till falkons), vår målvakt slutade och en annan viktig spelare har skadat sitt korsband, så det är fortfarande en bra trupp men det var, konstigt nog, en bättre trupp förra säsongen. 


3. Vad vet du om årets upplaga av Å/K? Några spelare som fanns med när du spelade här?
- Jag vet att Conny återvände samt att han hämtade in en hel drös nya spelare samt att det antagligen är seriens bästa förstafemma ni har. Jag känner igen en hel del från min tid, bla. Mackan, Loman, Månsson osv. 


4. Vad tror du om matchen på fredag? Resultat?
- Jag ser Åstorp som seriefavoriter så det kommer bli oerhört tufft men något resultat ger jag mig inte på, det betyder otur.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar