tisdag 1 november 2011

Koll med Loman

Loman i skottläge.
Foto: Ronny Olander

Filip är en spelare som ofta kan göra det där lilla extra. När han e på humör gäller det för backarna att ha koll annars hamnar man på läktaren. Vi har kollat hur hans tankar går inför DM matchen.

1. Dags för DM igen. Hur viktig är denna match egentigen?
-Det är klart detta är en viktig match, vi vill gå så långt som möjligt i skånemästerskapet. Lyckas vi vinna mot Skurup så väntar det ett derby mot FBC Ängelholm, den chansen vill ingen missa. Fullsatta läktare mot en av våra rivaler är de roligaste matcherna att spela.

2. Du var skadad länge under försäsongen. Hur är det med handen nu?
-Jo jag var nere i Malmö förra veckan och det var förhoppningsvis det sista besöket där på ett bra tag. Handen är i princip helt läkt och jag får köra för fullt. Jag bröt handen i februari så det varit en väldigt lång väntan, men det blev bra till slut så det är man väldigt tacksam för. Känslan att vara skadefri är en underbar känsla!

3. Hur är den egna formen?
-Min egen form är inte på topp. Jag har som sagt missat stora delar av försäsongen, formen beror förmodligen en del på att man inte är ifatt fysiskt. Men jag jobbar hårt för att få tillbaka formen så snabbt som möjligt.

4. Vet du något om onsdagens motståndare Skurups IBK?
-Jag måste säga att jag har dålig koll på Skurup. Har förstått att det är ett topplag i 3:an så de är säkert ett duktigt innebandylag. Vinner man många matcher får man ett bra självförtroende och man tror mycket på sig själv, så de kommer ha huvudet högt till matchen så det gäller att vi ger de så lite ytor som möjligt under matchens gång.

5. Får vi se dig ”trolla” in något mål i matchen?
-Det är alltid så att man vill göra mål när man spelar match. Målen har inte ramlat in för mig i år men förhoppningsvis kommer det med tiden. Just nu känner jag att det viktigaste är att vi i vår femma börjar göra mål sen vem som gör målen är mindre intressant för tillfället.

Vi tackar Loman och hoppas det blir proppen ur mot Skurups IBK.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar