fredag 20 januari 2012

Profilerna tippar

Istället för att själva tippa kvällens toppmatchs utgång har vi låtit ett antal kända innebandyprofiler göra det åt oss. Dom har även fått lämnat sin syn på matchen.

Nicklas Nordén(fd Munkatränare, numera elittränare i FCH):
Att få möta Åstorp i en ren seriefinal på bortais har jag fått uppleva en hel del gånger i mitt liv, vilket är en upplevelse. Denna upplevelse tenderar att vara mindre rolig efter 60 minuters spel om man är bortalag. Åstorp är ett av de i särklass bästa hemmalagen i Skånes innebandyregion och det tror jag man kommer plocka fram även denna match. Hade egentligen hoppats på en hjärnornas kamp mellan de gamla Falconssnillena men om inte Hacke har ett ess i rockarmen kommer Åstorps förstalina ha avgjort denna match redan efter 30 min.
Slutres: 9-4

Alexander Nede(Zorrokungen från FCH):
Mina gamla tränare från förra året som skall göra upp! Intressant match mellan seriens två bästa lag. Tror nog ändå att malmhaug får det tufft mot seriens bästa femma som finns i Åstorp. Mitt tips. 7-4

Mattias Kant(succé tränare från Munka):
Jag tippar 7-6 till ÅKIBS efter sudden. Räknar med att det blir en tuff och tät match med mycket närkamper. Tror Åstorp drar nytta av hemmafördelen och vinner efter Sudden, brendheden avgör. Mycket ska till för att slå Åstorp i deras borg.

Tobias Blixt(poängkung och innebandylegend):
Tips 9-4 till ÅK.. Viktig match o mycket prestige mellan mina ex-coacher från förra året i Falcons. Hemmaplan och ÅK's första femma kommer avgöra så det blir en enkel seger för ÅK. ÅK har ju även seriens bästa spelare i Fidde "pengar" Persson..

Jens Levin(Innebandyexpert från Kristianstad):
Åkibs bör vinna eftersom det är hemmaplan mot laget som man knappt vet vad de kallar sig, dock innehållande en massa petade fbc spelare. 5-3 där Björborn o Brenheden blir lagens bästa spelare...

Vidar Jonsson(Tränarprofil från FCH):
7-7. I en målrik toppmatch. Där jag tror Åstorps första femma fortsätter leverera!

Andreas Lindström(tidigare FCH, Å/K o Falcons spelare):
Jag tror Å/K vinner med 7-6 i en tight match. Mackan avgör med ett stenhårt skott rakt upp i exet! Passning Brenne.. ;)

Magnus Anderberg(fd lagkapten i FCH och innebandybloggare):
Jag tror att Åstorp vinner tack vare sina erfarna spelare. Rycket kommer i sista när Hallbäck kliver fram! 8-3!

Håkan Bergström(FBC Engelholms tränare):
Jag tror att åstorp går vinnande ur striden. Malmhaug är ett smart spelande lag, men jag tror att hemmaplan och fördel av tyngst förstalina kommer att avgöra. Tight match senast där uddamålet avgjorde. Denna tillställning vinner dock åstorp med 3 bollar. 7-4 och Martin Hansson gör 4p i matchen.

Nicklas Lidholm(Forwardsstjärna från Warberg):
Åstorp får ses som favoriter ju, inte bara som serieledare utan även i kraft av hemmaplan. vinst med 6-3 för Cönnys gubbar! :)

Johan Sangéus(Å/K legend):
Ska bli oerhört kul att komma tillbaka till sporthallen, dock som åskådare denna gång. Kung Conny har återigen fått ihop ett bra lag. Jag ska hålla ett extra öga på PP imorgon där jag aldrig själv fick spela ha ha, och min favo mackan som är den bästa spelaren jag spelat med. Mitt tips 7-3

Mikael Karlberg(Elittränare):
Jag tror ÅK vinner med 5-4 i sudden. Smarte Mini Hansson avgör med sitt fjärde mål för kvällen. Malmhaug kommer starta matchen bäst, ÅK kommer matcha sin förstafemma stenhårt och komma ikapp.

Peter"Pizza"Vilkman(Fd landslagsspelare och FCH stjärna, numera poängkung i VV84):
Tror på en enkel seger, låt säga 8-3 till Åstorp. Inget lag i denna serie kan stå emot er första femma. Den enda motståndare ni har är er själva. Ödmjukhet och hårt jobb, så stannar alla tre poängen i Åstorp.

Petri Manu(Sportchef i Falcons):
Åstorp-Malmhaug 7-4
Åstorp drar det längsta strået pga en bättre förstafemma. I övrigt blir matchen jämn och kommer avgöras i spel 5-4.


Vi tackar alla våra profiler och hälsar dom välkomna till läktaren ikväll!

1 kommentar: