torsdag 19 januari 2012

Hallå där Mackan

Kan Mackan knäcka Malmhaug på fredag?

Mackan är nog den spelaren i laget som spelat flest viktiga matcher i Å/K tröjan. Och inte helt sällan är det även han som avgör när det behövs. Han är stora matchernas man. Vi får väl se om det upprepas på fredag. Vi tog ett snack med honom för att kolla läget.

1. Det blev vinst i Malmö senast vi mötte Malmhaug! Vad behöver vi göra för att vinna igen på fredag?
- Vi måste se till o vara på tårna direkt från börjar o vi måste vara skärpta hela matchen o göra 3 bra perioder för malmhaug är ett mycket bra lag o då går det inte o vara dåliga i en period som vi va senast..

2. Din poängskörd ökar stadig. Både mot Malmö FBC och i träningsmatcherna producerade du. Har du prickat in storformen?
- Ja de har blivit en del poäng det nya året men någon storform känns de inte som det e. Har haft tur o jag har bra spelare runt mig som gör att jag kan spela mitt spel.. Av någon anledning brukar poängen trilla in efter julen, måste vara julskinkan som får fart på mig:-)..

3. Senast mot Malmö FBC gick vi ner oss i andra perioden. Vad berodde det på och hur ska vi undvika att det händer igen?
- Ja vi gjorde det och som jag sa innan så håller inte det på fredag.. Jag tror det berodde på att vi fick med oss en stor ledning från första perioden (5-1) men det får inte hända att man gör 2 så ojämna perioder. Det gäller att alla e på hugget, ledare som spelare under hela matchen så ska vi nog kunna göra en bra match.

4. Äntligen en hemmamatch av stor vikt igen. Då brukar du stiga fram. Vad betyder hemmaplanen för dig?
-Ha ha ja av någon anledning brukar det funka bra för mig men de måste bero på den härliga publiken och att det är ju dessa matcher man längtar efter hela säsongen.. Hemmaplan e alltid hemmaplan och vi har en härlig publik som gör vad dom kan för att vi ska prestera.. Hoppas nu att många kommer o stöttar oss på fredag..

Vi tackar Mackan för svaren och önskar stort lycka till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar