onsdag 1 februari 2012

Hallå där Hallbäck

Hallbäck tar ett kliv bakåt i banan på fredag.
Foto: Ronny Olander

Magnus gjorde en mycket bra insats mot Willands med bla två mål. Dessutom skrev han förra veckan på nytt kontrakt. Vi passade på att kolla läget med honom inför fredagens hemmamatch.

1. Du skrev på ett nytt kontrakt förra veckan. Det måste betyda att du trivs bra i klubben eller?
- Ja jag trivs bra, och det ska bli kul att fortsätta spela.

2. Under hösten har du haft problem med kroppen men nu senast såg du
pigg ut igen. Håller problemen på att släppa?
- Det har väl gått upp och ner det där. Problemet är att mina muskler är väldigt svaga, och behöver några dagar att återhämta sig efter träning eller match. Så nu har jag börjat träna på gym, för att förhoppningsvis kunna träna mer innebandy.

3. Vad tyckte du om matchen senast mot Willands?
- Tyckte vi hade bra koll på den. De fick in några långskott i första, där Andy hade dålig sikt, och vi täckte alldeles för dåligt. Men sen jobbade vi oss in i matchen, och målen kom efterhand.

4. Ryktet säger att du tar ett kliv ner i banan på fredag för att spela back! Stämmer det?
- Ja det stämmer att jag ska känna på att spela back, så får vi se hur det går. Man säger ju att backar(Fidde undantagen) inte springer lika mycket som centrar och forwards, och att det kanske är bättre för mig nu. Men efter en träning på backen så vet jag inte om det stämmer riktigt..:)

Vi tackar Magnus för svaren och önskar lycka till i den nya positionen!

1 kommentar: