tisdag 21 februari 2012

Hallå Daneborn

Daneborn i favoritläge.
Arkivfoto: Ronny Olander

Årets första förlust kom i fredagens match mot Frosta. Vi ställde frågan om hur det kunde ske till en av lagets mest rutinerade spelare nämligen Jonas Daneborn.

1. Första förlusten i serien kom i fredags mot Frosta. Varför förlora vi tycker du?
- Vi är för många som underpresterar och inte alls kommer upp i normal standard. Samtidigt som Frosta var otroligt disciplinerade och mycket mer desperata än oss. En glödhet keeper och en ännu hetare Winter räckte för dem denna gång.

2. På Lördag har vi en liknande match som mot Frosta då Bjärred kommer på besök. Hur ska vi göra för att vinna den matchen?
-Vi behöver bra träningar i veckan. Självförtroendet finns i laget. Vi måste helt enkelt ta på oss blå stället och kriga nu, det enda som räknas nu är att bärga tre poäng. Revanschlusten kommer vara enorm på Lördag.

3. Det börjar närma sig slutet på säsongen och för din del slutet på karriären. Hur känner du inför det?
-Jadu, jag har spelat innebandy i 23 år och nu är det helt plötsligt bara fem matcher kvar. Klart det känns vemodigt men jag är otroligt glad att jag fått chansen att avsluta min karriär i ÅKIBS och att chansen finns att tillsammans med det underbara gäng vi har få avsluta med en serieseger.

4. Kommer/vill du fortsätta med innebandyn på något annat sätt än som spelare?
-Jag håller på att gå tränarutbildningar så tanken är väl att sadla om men om det sker redan till nästa säsong eller det dröjer det vet jag inte. Det beror lite på om det dyker upp något spännande.

Vi tackar Daneborn och hoppas han får fira i sin sista säsong som spelare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar