onsdag 24 augusti 2011

Martin "Mini" Hansson.




Här är ÅKIBS senaste nyförvärv! Martin har dom senaste säsongerna spelat för FC Helsingborg. Men vi är givetvis mycket glada att han valt att fortsätta sin karriär i ÅKIBS. Han kommer bära tröja nr 4.

1. FCH ville att du skulle fortsätta hos dom. Varför valde du ÅK?
-Efter förra säsongen var jag inte säker på om jag ville fortsätta spela alls, men efterhand har suget kommit tillbaka och ÅK presenterade en lösning som passade mig perfekt, där det kanske inte läggs ner lika mycket tid, men är seriöst när man väl är där.
I övrigt är det mest lagen runt Helsingborg som har hört av sig.

2. Vad vet du om laget idag?
-Skall jag vara ärlig hade jag inte speciellt mycket koll på laget, mer än att de hade en tung fjolårssäsong och att Brendheden gått tillbaka i år.
På första träningen var där dock ett par ansikten man kände igen.
Mina förväntningar på säsongen är att vi skall spela en rolig och snabb innebandy, gör vi det kan vi säkert vara med i toppen och kriga.

3. På vilket sätt kommer du bidraga till laget?
-Jag skall väl bidra med tempo, rutin och vinnarskalle.
Mina styrkor sitter väl främst uppe i skallen, spelsinnet och förmågan att läsa spelet, den gamle kroppen hänger inte alltid med lika bra längre. :)

4. Hur känns det att återförenas med Henrik Brendheden som du spelat med i både FCH och i Röke?
-Det skall bli jäkligt roligt att spela med "Brennet" igen, han var givetvis en bidragande del till varför det blev ÅK, förhoppningsvis kan man få göra några billiga assist till honom under året.

Så här tycker Conny om Martin
"Ett klassnyförvärv. ÅK's absolut mest meriterade nyförvärv genom tiderna. Han kommer betyda mycket med sin erfarenhet. Ser fram emot att jobba med honom."
Vi önskar Martin välkommen och lycka till i ÅK tröjan.

1 kommentar: