onsdag 31 augusti 2011

Lasse Gunnarsson




Lasse i sin nya roll.
Foto: Ronny Olander


Vi har träffat Lasse Gunnarsson. Ett känt ansikte på planen men nu har han en ny roll.

1. Du är precis som många andra tillbaka i ÅK. Hur känns det?
-Camper ringde i våras och sa att han ville ha med mig på en ny Å/K resa.
Han hade en biljett till mig så det var bara att hoppa på.
Det hela känns bra och intressant. Spännande mix i laget.

2. Vad har du för funktion i ledarstaben? Hur tycker du ledarstaben känns?
-Jag har fått en bakgrundsroll som passar mig bra. Jag jobbar mest med detaljer
som rör vårt defensiva spel.
Ledarstaben känns stabil, vi kompletterar varandra väldigt bra.
Det nya är att vi är tre stycken i år.

3. Hur tycker du laget känns? Vilka förhoppningar ska vi ha inför året?
-Jag tycker vi ligger bra till enligt planen. Fysträningen har varit riktigt bra,
defensiven börjar sitta bättre och bättre och nu går vi in i Fas 3 där
det offensiva ska trimmas in.
Förhoppningarna låter jag avvakta med..........

4. På fredag startar tävlingssäsongen med DM match mot Hjärnarp. Något du ser fram emot?
-Så klart. Gameday's är trevliga dagar även om det är en fredag i Hjärnarp.

5. Vi har även sett dig på banan vid ett par tillfällen. Kommer det
bli fler matcher från din sida?
-En del av våra boys spelar fotboll så det är därför jag har fått hoppa in.
Det har varit stort att få spela i Fidde "Star" Persson's tröja Nr 22.
I U-laget kommer jag att spela något match är det tänkt.

Vi tackar Lasse och önskar honom lycka till.


1 kommentar:

  1. Jag hoppas få se dig spela i år. Alltid trevligt att se dig på plan

    SvaraRadera