fredag 12 augusti 2011

Intervju med Marcus Pålsson








Välkommen tillbaka Marcus.
Foto: Ronny Olander


Det är dax att börja kolla läget i truppen. Vi börjar med den ständige poängmaskinen Marcus Pålsson. En av dom mer rutinerade som återvänt efter en säsong i allsvenskan med Landskrona Falcons.

1. Hur känns det att vara tillbaka i ÅKIBS?
-Jo tack de känns bra o va tillbaka. Har ju saknat hallen den gångna säsongen:-).. Oxå känns det bra o ha nummer 11 igen..;-)

2. Hur har försäsongen varit?
-För min del har det bara varit sådär pga sjukdom i nästan hela juli. Men jag har förstått att brottningen har varit väldig jobbig, ibland kan de va skönt o va sjuk.

3. Hur känns truppen/läget i laget?
-Jag tycker vi har ett väldigt intressant lag med mycket unga killar o några gamla gubbar som får stå för lite rutin o lära dom yngre.. Känns mycket bra i laget just nu o där e mycket härlig stämning på träningarna nu.

4. Vad lärde du dig i Falcons? Hur var det att spela i Allsvenskan?
-Jag fick lära mig mycket i falcons, det gick inte att gå o drälla med bollen för då small de direkt. Och sen fick jag lära mig att sommar träning kan vara sjukt jobbigt:-). Jag har aldrig varit med om något liknande förut..
De va roligt o spela i allsvenskan men det tar mycket tid från familj o vänner. Men det va riktigt roligt o nu har man testat den nivån. Det går betydlig mycket snabbare o som jag sa innan så gällde det att ha lösningar innan man fick bollen..

5. Hur många mål blir det från dig i år?
-Ja du hur många mål det blir kan jag inte svara på men förhoppningsvis blir det väl några. Jag vill ju spela back nu men tyvärr vill inte mina tränare samma som mig men övertalning pågår:-).

6. Har du tänkt ut någon ny målgest till seriepremiären?
-Ny målgest inför premiären, du tror alltså att jag gör mål då:-). Nej jag undrar om jag någon gång haft någon, men får väl fundera ut något roligt tills dess:-). Nu laddar vi för en rolig säsong.

Vi tackar Mackan och önskar honom lycka till.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar