torsdag 18 augusti 2011

Intervju med Kapten Brendheden




Henrik efter ett av sina mål i BOO
Foto:Henric Berggren


Nu har turen kommit till Kapten Brendheden att kolla läget inför säsongen! Henrik som tidigare representerat bla Röke och FCH men även varit i ÅKIBS tidigare.

1. Hur känns det att vara tillbaka i ÅKIBS?
-De känns roligt o inspirerande att vara tillbaka. Känns som en liten nystart i ÅK.

2. I helgen spelar ni en turnering i Tyrshov. Hur känns det?
-Ja de är klart att de är lite speciellt för mig. De är ju min gamla hemma plan. Men sen när väl matcherna är igång så är de inget man tänker på.

3. Conny har utsätt dig till kapten i år. Hur känns det och varför tror du han valt dig?
-De är en ära att få vara kapten. Första gången i min karriär. Anledningen varför han valt mig är kanske för man har samlat på sig en del rutin trots man inte är jättegammal. Har en stor vinnarskalle som jag ska försöka smitta av mig av.

4. Hur ser truppen ut tycker du?
-Truppen ser mycket intressant ut. Vi har en bra mix av både gammalt o ungt. Vi har en bra känsla inom truppen.

5. Det ryktas om att Mackan håller på att träna in en ny målgest inför serien! Kommer vi få se någon av dig?
-Nej ja tror inte ni kommer få se någon speciell målgest från min sida:). De överlåter ja till Mackan:).

Vi tackar Henrik och önskar honom lycka till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar