torsdag 27 september 2012

Hallå Mini

Mini i centrum.
Arkivfoto: Ronny Olander

Martin "Mini" Hansson tillhör en av våra stora pådrivare. Han har även ett stort spel i sig och jobbar oerhört hårt över hela planen. Han är en av dom mer taktiskt skickliga spelarna i laget och hjälper gärna alla yngre talanger. Vi ställde några frågor till honom inför Sävsjömatchen på lördag.

1. Det har blandats lite i resultatväg under försäsongen. Vad ska vi
förvänta oss av årets Å/K upplaga?
- Under försäsongen har inställningen i vissa matcher varit minst sagt sådär. Det får väl vi äldre som spelat alldeles för många träningsmatcher i våra dagar delvis ta på oss, därav ganska blandade resultat.
Det är något som jag vet kommer ändras till på lördag, i serien är det bara 100% som gäller, då tror jag att vi kommer bli betydligt jämnare spelmässigt. Resultatmässigt kommer det givetvis bli lite ojämnare än ifjol då det kommer bli många riktigt tuffa matcher i år.
Men jag ser inget lag som vi inte kan slå om vi spelar på topp, samtidigt är där inget lag vi vinner mot om vi spelar dåligt.

2. Om du jämför årets lag med förra årets. Vilka skillnader är det
tycker du det är?
- Överlag tycker jag det ser bra ut. Framåt tycker jag det ser bättre ut, vi har fler alternativ och hot från många positioner. Tuve - Jimmy - Loman har sett riktigt lovande ut hittills.
Bakåt har vi tappat en del rutin med Fidde och Anton. De som har kommit in och tagit över har gjort det kanon än så länge, men nu drar serien igång och det är lite upp till bevis!

3. Det finns många äldre rutinerade spelare i truppen men även många
duktiga yngre talanger. Du är en riktig ledare på både träning och
match. Hur gör du för att hjälpa till att utveckla dom yngre?
- Det är inget speciellt jag tänker på men ser jag något som jag tycker någon kan göra annorlunda så försöker jag komma med tips på hur de kan göra det bättre. Men det gäller alla spelare :-)
Vad gäller de allra yngsta så försöker jag medvetet att inte peta för mycket i deras spel, det är viktigt att de får utveckla sitt eget spel först, där blir det väl lite mer allmänna tips på vad de skall tänka på i vissa situationer. Men har de frågor är de givetvis välkomna.

4. Förra säsongen slog du Mackan i poängligan med en poäng(50 poäng
mot Mackans 49). Mackan har öst in mål i träningsmatcherna i slutet.
Hur ska du göra för att hålla honom bakom dig i år med?
- Ja du, tror de blir svår i år, Mackan ser het ut - speciellt nu när Böna har kapat hans nya klubbor! Men om Böna injicerar lite magi i mina klubbor med, Brennet och Hallbäck helt slutar passa honom och jag övertalar Conny att få Mackans plats i PP så kanske de går!

Tack för svaren Mini och stort lycka till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar