tisdag 25 september 2012

Hallå Jimpa

På lördag är det äntligen dags för seriepremiär.
Jimmy Lagerkvist var spelande tränare för Röke förra säsongen och känner därför extra väl till årets serie. Vi passade på att ställa några frågor till honom nu när allvaret börjar.

1. Du har varit med och spelat ett antal matcher och turneringar nu. Vad är dina intryck av laget under försäsongen?
- Till att börja med så trivs jag bra i laget, det är ett härligt gäng med bra mix både på och utanför plan. Innebandymässigt har det väl varit klart godkänt för att vara försäsong, stundtals väldigt bra men stundtals ganska blekt. Försäsong blir inte direkt roligare med åren så det är skönt att det äntligen är dags. Vi är redo tycker jag!

2. Du har provats runder i lite olika miljöer. Men nu på slutet har du spelat mycket tillsammans med Loman och Tuve. Hur funkar mellan er tycker du?
- Det känns bra tycker jag. Två unga, kloka och bra spelare. Vi har snabbt hittat varandra bra på plan och jag både tror och hoppas vi blir bättre för varje träning och match vi får ihop.


3. Nu drar det äntligen igång på riktigt. Du var spelande tränare i serien förra året och känner därför till mycket om motståndarna. Vilka förväntningar tycker du man ska ha på Å/K detta året?
- Tycker vi kan vara ödmjukt förväntansfulla. Vi har ett intressant lag med en bra mix med både erfarenhet och ungt hungrigt. Men vi får inte heller glömma bort att trots allt är nykomlingar och det är en tuff serie med idel täta och hårda matcher.

4. Vilket lag tror du vinner serien om du får tippa?
- Jag skulle nog lägga en slant på Slätafly. De var nära redan förra säsongen, spelade bra innebandy då och är alltid väldigt svårslagna hemma i Torsås. Dessutom tror jag de kommer ha en fördel genom att alla Skånelag kommer plocka en del poäng av varandra i alla heta Skånederbyn.

Vi tackar Jimpa för svaren och önskar honom lycka till!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar