tisdag 6 december 2011

Ramlösas Anton Tufvesson

Tuve som vi är vana att se honom.
Foto: Roger Nielsen

Anton har alltid spelat innebandy i ÅKIBS. Men i år valde han att prova lyckan i FC Helsingborg. Han spelar där i juniorlaget i SM slutspelet. Dessutom spelar han med FC Ramlösa i div 2. Anton har dessvärre varit skadad och vi undrar naturligtvis hur det är med honom inför fredag.

1. Stora frågan! Du har varit skadad! Hur är det med dig? Kommer du kunna vara med på Fredag?
- Jag har precis lagt gipset och det känns bra. Så nu hoppas jag bara på att få några bra träningar i kroppen och bli uttagen till matchen. Så det är alltså inte helt säkert att jag kommer befinna mig på plan på fredag...

2. Hur kommer det kännas att spela mot dina gamla kompisar i ÅK?
- Det kommer kännas speciellt fast det kommer samtidigt vara riktigt roligt.. Den här matchen har jag sett fram emot länge och det är härligt att det äntligen är dags nu.

3. Hur tycker du er säsong har varit? Är ni nöjda poängmässigt och spelmässigt?
- Jag tycker vår säsong har varit helt okej. Vi har många unga som inte har spelat så mycket seniorbandy tidigare så vi kommer bara bli bättre och bättre ju längre serien lider...
Jag tror vi är rätt nöjda poängmässigt förutom att vi kanske skulle haft med oss någon poäng hem från matchen mot malmhaug.
Vi har däremot haft lite bekymmer med spelet och det blir bättre efterhand så det är bara att hoppas på att det lossnar snart.

4. Vågar du dig på ett resultattips på matchen?
- Nej, jag tror att matchen kan sluta hur som helst. Vi har ingen press på oss och många unga snabba individuellt skickliga spelare som kan skapa stora problem för åk...
Det är även en derbymatch och åk har några spelare som spelat i Helsingborg, och i Ramlösa spelar förutom jag den gamla åk spelaren Bobby Sjögren, så det kommer vara en tuff och känsloladdad match tror jag...fast åk är en liten favorit till att vinna matchen såklart, men det passar oss bra!

Vi önskar Anton fortsatt lycka till och hoppas att vi får se honom på planen på fredag.

2 kommentarer:

  1. Anton T med den långa räckvidden, RIKTIGT kul att du kommer på besök!
    Hoppas du spelar så ska du få dig en "vänskaplig" propp hehe ;)


    /Igglund

    SvaraRadera
  2. Tänk nu på att fixa håret innan match. Du kan inte se ut som en luffare när du återvänder hem.

    SvaraRadera