onsdag 22 juli 2015

Spännande talang till Å/K



Stortalangen Felix Carlgren har skrivit på för Åstorp. Han kommer närmast från div 1 laget SödraDal. Felix fyller 17 år om någon månad men har redan hunnit med ett par säsonger i div 1. Han har även representerat Skånelaget dom senaste säsongerna.
Felix kommer spela i tröja #4

Conny kommenterar:
- En av Skånes absolut bästa 98:or. Spelar center eller forward. Har ett fantastiskt bra rörelsemönster och det ska bli spännande att följa hans utveckling. Har sett bra ut på dom två träningarna han varit med på. 


Vi passade såklart på att ställa några frågor till Felix själv också. 

1. Välkommen till Å/K IBS . Hur känns det nu när allt e klart?
 -Det känns helt underbart att allting är påskrivet och klart. Ska bli riktigt kul!

2. Berätta lite om dig själv och din innebandykarriär. 
 -Började min karriär i Södradal när jag var 5 och blev uppflyttad i a laget när jag var 14, är en spelare som tycker om att göra det lilla extra och avgöra!

3. Vilken målsättning har du själv inför din nya utmaning?
 -Målsättningen är självklart att ta sig till jas - slutspel och försöka slåss om guldet där samtidigt som jag krigar för en plats som center i allsvenska laget.
4. Vad vet du om laget du kommer till?
 -Jag vet att laget är otroligt ungt, och blir ju inte äldre när jag kommer hehe. Spelar en otroligt rolig och snabb innebandy som tilltalar mig! Känns otroligt kul att se vad jag kan tillföra till detta redan talangfulla laget!
Vi tackar Felix för svaren och hälsar honom välkommen till Å/K.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar