söndag 10 maj 2015

Joel Skog till Å/K

Den mycket talangfulla forwarden Joel Skog ansluter till Å/K på ett 1-års säsongs utlåning. Detta blir ett fantastiskt tillskott till både A-laget och juniorlaget. En av Skånes största talanger. Trots sin unga ålder har han spelat många säsonger som ordinarie i division 1. Joel har även varit bofast i Skånelaget de tre senaste säsongerna.
Joel kommer bära tröja # 10 i Åstorp/Kvidinge.

Som en del i denna deal så kommer backen Rikard Göransson gå på dubbel licens med Munkas div 2 lag.
Detta innebär att Rikard kommer träna fullt ut med Å/K och konkurrera om en Allsvensk startplats men han kommer även träna ett pass i veckan med Munka och representera deras div 2 lag på matcherna.

Conny kommenterar:
-Helt underbart att få Joel ombord. Han har en fantastisk talang och kan bli hur bra som helst. Nu får han chansen att testa sig på Allsvensk nivå och samtidigt får han möjligheten att slåss om guldet i JAS.
Detta är även en kanonlösning för Rikard. Nu får han regelbunden speltid med senior innebandy och det kommer utveckla honom mycket och ta hans målsättning om att ta en ordinarie plats i Allsvenskan ett steg närmre.


Vi i Å/K är jättenöjda med lösningen för Joel och Rikard, med utlåning på ett år. Vi har haft en bra dialog med Munka. Förhoppningsvis är det början till ett härligt samarbete. Det skall bli spännande att följa Joel och Rickards utveckling i år, Säger Lennart Hultberg senioransvarig

Vi passade givetvis på att ställa några frågor till Joel också.

1. Välkommen till Å/K IBS. Hur känns det nu när allt e klart?
- Tack så mycket, Det kännas väldigt skönt att det äntligen är klart.

2. Vad var det som fick dig att välja Å/K?
- Jag kände att det var nästa steg att ta inom karriären. Jag har hört bra saker om klubben. JAS laget påverka mitt beslut mycket eftersom jag vet vilket grymt bra lag det är och jag vill verkligen vara med på resan mot SM-Guldet

3. Beskriv dig själv som innebandyspelare.
- Jag är en avig innebandy spelare som är snabb, hyfsad teknik, fysik och sliter mycket.

4. Hur väl känner du till laget du kommer till?
- Jag känner till laget hyfsat bra eftersom jag har spelat mot dem flesta i olika sammanhang. Dem yngre i laget känner jag bra genom Skånelaget. Det känns som en bra trupp och nu längtar man tills det drar igång.

Vi hälsar Joel välkommen till Å/K

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar