tisdag 7 april 2015

Poängkung klar för Å/K!

Vi kan glatt meddela att Rökes Stora poängkung Joakim Larsson har skrivit på ett två års kontrakt med Å/K. Den 24 årige högerforwarden är en riktig poängmaskin.
Jocke har denna säsongen gjort 54 poäng (28 mål o 26 pass) på 18 matcher i div 1. I fjol gjorde han fantastiska 91 poäng (51 mål o 40 pass) på 22 matcher.

Conny kommenterar:
-En fantastisk signering! En spelare jag jagat i många säsonger. Stor och stark med ett härligt målsinne! En riktig powerforward. Det ska bli otroligt roligt att få jobba med Jocke. Även klubbar från SSL visade intresse så vi är mycket nöjda med denna värvning.

Vi passade även på att ställa några frågor till Jocke.

1. Välkommen till klubben. Hur e känslan nu när allt e klart?
- Tack så mycket!
Det känns såklart bra. Det är första gången på länge som jag känner mig sugen på att dra igång med försäsongen och det ska bli kul att träffa laget.

2. Berätta lite om dig själv och din innebandy karriär.
- Jag är 24 år och bor i Hässleholm med min sambo. Förutom innebandyn som tar en hel del tid så jobbar jag på ett lager, också i Hässleholm. Umgås mycket med kompisar och nästintill all sport intresserar mig, dock mest innebandy och fotboll.
Min innebandykarriär startade vid 7-8 års ålder i Hässleholm Greenfighters innan jag gick till Röke när jag var 14. Där har jag spelat fram tills nu, bortsett från en säsong i Ticino unihockey (andradivisionen i Schweiz). Nu kände jag att jag vill prova något nytt och och när Conny hörde av sig så var jag inte så svårövertalad till att skriva på!

3. Vilka är dina styrkor som innebandyspelare?
- Alltid en svår fråga när det gäller sig själv. Jag anser mig vara en bra avslutare som spelar fysiskt och inte är blyg för att gå in i en närkamp.

4. Din storebror Niklas va med och tog upp Å/K till Allsvenskan. Har han påverkat dig i ditt beslut?
- Både ja och nej. Det är klart att jag har och frågat honom en del så egentligen har han påverkat en del men inte jättemycket. Han har pratat gott om laget och att jag inte kommer ångra mig så det känns bra. Jag har också snackat en del med Jimpa som spelade i klubben när Å/K gick upp och dem säger båda två att det är ett bra gäng.

5. Vad vet du om klubben och laget du kommer till?
- Egentligen inte mycket mer än att det är andra säsongen i allsvenskan och har en ung trupp. Jag känner ingen sen tidigare men vet vilka många är då jag har spelat emot många tidigare.

Å/K hälsar Jocke välkommen och hoppas han ska trivas hos oss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar