tisdag 8 maj 2012

Jonas Daneborn

Arkivfoto: Ronny Olander

Jonas är klar som ny tränare för div 2 laget Laholms IBK. Vi passade på att ställa några frågor till honom.

1. Det blev Laholm som vann kampen om dig! Varför valde du dom?
- Dom gjorde mig mest nyfiken och var den klubb som visade störst intresse.

2. Vad vet du om Laholm som lag?
- Att vi brukade slå dom med 10 bollar i genrepen *L*. Nej ärligt talat inte mycket mer än att dom har en kille som gjorde 105 poäng förra säsongen och att det verkar vara en trevlig och ambitiös förening som gör comeback i div 2.

3. Hur känns det att kliva in i tränarrollen? Vad kommer du kunna tillföra?
- Det ska bli riktigt spännande och en enorm utmaning, vad jag kommer tillföra är ju till att börja med ett nytt tänk och en jäkla massa engagemang. Med inställning och sammanhållning kommer lag långt och ett sånt lag ska vi bli.

4. Å/K brukar möta Laholm i träningsmatcher innan säsongen. Tror samtliga möten slutat med Å/K vinst. Kommer det ändras nu?
- Åstorp är ett mycket mycket bra div 1 lag så jag tror inte riktigt man kan jämföra lagen. Däremot hoppas jag att vi kommer mötas i en träningsmatch och att vi gör en bra insats. Resultatet får komma i andra hand. Prestationen är viktigast under försäsongen. Poäng räknar vi i serien.

Vi önskar Jonas stort lycka till med sin nya utmaning.

2 kommentarer:

  1. Varför ta en bild där du inte gör mål, men jag hoppas att du lyckas med din nya mål som tränare. Vi hörs och ses/Fox

    SvaraRadera